Bloggbild

Bloggbild

fredag 28 december 2012

Ka-ka-ka-ka-ka-kallt!!

I natt vaknade jag av att det var extra skönt att sova. Jag gillar nämligen att sova när det är riktigt kallt i rummet. Så när jag skulle byta kudde så kände jag att den andra kudden var riktigt sval och skön. Nöjd somnade jag om och tänkte inte mer på saken. Vid sju-tiden på morgonen vaknade jag av att Stormur ylade nere i köket. När jag gick ner för att kolla vad som stod på så riktig slog kylan emot mej. Termometern visade då på 12 grader!

Brrr!

Ringde till fru Hyresvärd och dom stackarna hade det redan fullt upp med magsjuka som gick i huset och problem att fixa alla sina hästar och andra bestyr, men hon lovade att skicka över deras händiga son och efter bara någon timma så kom han och tittade på värmesystemet. Hundarna frös mer än vi gjorde. Både Calle och Stormur frös så dom skakade så i väntan på undsättningen så klädde jag på Calle hans nya fina polotröja som Mamma stickat till honom, och långbenta Stormur fick helt enkelt låna mitt underställ och min buff. Skratta ni, men dom slutade skaka i alla fall!!

Vad mysigt det blev :)

Vid det här laget var vi så frusna att hundarna packades in i bilen och så åkte vi in och värmde oss och fikade inne hos Patriks Päron.
      Fick sedan ett sms från fru Hyresvärd att pannan var lagade och att värmen var på igen och så hade dom lånat oss en byggfläkt till köket och ställt in ett element i tv-rummet. Och som inte det var nog så sa hon att dom skulle sätta in en kamin i huset så att vi vid eventuellt längre strömavbrott kunde värma huset ändå. Så himla gulliga :D!

Nu är det äntligen normaltemperatur och hundarna kan vara nakna igen :). Man uppskattar de självklara sakerna när man får känna på att vara utan. Tänk på det, vad det än gäller!

1 kommentar:

Frida sa...

Hahahaha! Jag skrattar mig fördärvad, tror aldrig jag sett en mer förnärmad saluki!

"Mamma, det var inte SÅ jag menade..." :'D