Bloggbild

Bloggbild

tisdag 16 april 2013

Riktigt sjuk

Jahapp.. Då åkte slutligen jag på att vara ordentligt sjuk. Feber, sjukhusbesök, penicillinkur, olika sorter med smärtstillande och så lite penicillin-överkänslighet, vilket resulterade i ett par dagar spyendes som en kalv för minsta intag av mat eller vätska. Jag klarade mej på håret från att bli inlagd i alla fall :). Och nu känner jag mej som en elitidrottare om man jämför med hur ynklig jag var i Torsdags och Fredags när det var som mest illa.

När man är i min ålder och blir så sjuk, så finns det bara en att ringa: Mamma! Och när den självständiga 30+-dottern ringer Mamman och äntligen ger henne en chans till lite omhändertagande så kommer hon som ett skott och hjälper till med hundar och hästar och ger aldrig upp försöken att få i sjuklingen mat och vätska. Hon har erkänt att det värmer ett Mamma-hjärta när barnen ber om hjälp och man äntligen får vara lite mammig.

Om man har 4 hästar och 2 hundar kan man inte bara dra täcket över huvudet och vara sjuk i fred utan är faktiskt beroende av hjälp. Och när man är beroende av hjälp så blir man så rörd och tacksam när det kommer från alla håll och kanter.
     Fina Trine till exempel, som fodrat och vattnat och tittat till min hästar dagtid. Gulliga Ingrid och Johan som trots att dom själva är krassliga, har mockat och fixat med Lina. Härligaste Lars och Ingegerd som tog stallet här uppe i helgen och skickade dagliga meil med bilder från stallbyggnationen och värmande ord som får mej alldeles tårögd. Ingegerd kom dessutom på hembesök och hade med både blåbärssoppa och fruktsocker till den Veka. Bästaste Ulrika som ridit både Hero och Wilda Musen, skött stall, friserat ponny och köper presenter till sjukfrun. Sötaste Frida som ridit Hero och så lilla Mamma förstås, som tagit hundarna, skött hemmet, mockat till Lina, kvällsfodrat och vattnat hästarna och varit den bästa sjuksyster man kan tänka sej.
     I skrivandets stund sitter jag här och lipar över alla snälla människor men dels har jag rätt lätt för att gråta överlag men så kan penicillinet och smärtstillandet ha en viss inverkan kanske ;)

Ulrika och Wilda & Frida och Hero

I nöd och lust heter det ju. Det är i "nöd" som man märker vilka människor som verkligen har "lust". Det har hänt lite saker i nya stallet men jag skriver ett inlägg med massa bilder imorrn istället :)


Inga kommentarer: