Bloggbild

Bloggbild

torsdag 13 oktober 2011

In sutten!

Totte är helt fantastisk.
Faktisk aldrig varit med om mer samarbetsvillig och lätt hanterlig unghäst tidigare. PEPPAR PEPPAR!

Igår fick han prova fenomenet träns och idag suttit på honom i stallet för första gången ツ.
På handhäst turen idag hade han även den betydligt tyngre westernsadeln på sej.
Band upp stigbyglarna bara så dom inte skulle slå honom på sidorna.

Svartungen passar som ett smäck i lila. Kommer nog
köra med det på honom oxå!

Totte bryr sej inte ett squatt om det stora
krypet på ryggen. Han sniker efter spilld mat på golvet  ツ


Med det här flytat räknar jag med att starta Greveritten om ett par veckor :-P
Paxzina har visat sej vara en klippa i hela dramat.
Måste lyfta fram henne här verkligen. Hon är så cool och till stor nytta att utan henne hade det nog inte varit lika lätt och smidigt.
Som när jag hängde på Totte första gången i går.
Då ställde jag Paxen, precis bredvid honom i stallgången fast skavfötters, svans mot nos lixom.
Sen klättrade jag från hennes rygg till hans. Smart va?

En liten film från ridturen idag.


Ha're göddast

1 kommentar:

Sofia Bandy Lilya sa...

Då var det konstaterat - du ÄR lite galen...! Först tänker jag på att "sitta på häst i stallet"... men sedan läste jag "klättra över från Paxen till Totte" och det var då jag konstaterade.

Puh!

*skrattar*

(och om du undrar så har Lilya och jag travat idag! På lina ännu, men ändå - tokigt modigt av undertecknad om jag får säga det själv...)
kram på dig!!