Bloggbild

Bloggbild

onsdag 5 oktober 2011

Roligast i år!!

Följande inlägg är barnförbjudet, full med svart humor med låg nivå.
Känsliga läsare varnas!

Ska berätta om det nog roligaste som har hänt i år.
Har skrattat anda sen i går när det hände..
I stället för att dravvla om flytten som tagit upp mestadels av senaste veckan så tänkte jag bjuda på följande, minst sagt häpnandsväckande händelse..
Håll i er!

Har som sagt flyttat till nya huset, kommit i ordning rätt så bra och förutom flyttat så har jag plastat balar nere hos Johan och Ingrid, Ekby Foder. (Film kommer senare)
Ridit nästan inget har jag hunnit med och skolan har hamnat lite på efterkälken.
Nog om det.

Igår va dagen när jag skulle lämna nycklara från gamla radhus lägenheten till nya hyresgästen och jag va alltså borta i Tidavad för detta ändamål.
Släpat med mej Foffe hade jag gjort oxå eftersom det va kanelbullens dag och vi tänkte fira det med en fika hemma hos mej senare.
När vi går över gräsmattan kommer min gamla granne, Maggan ut och haffar mej och ser förfärad ut.
Hon undrar lite diskret om jag slängt något "pinsamt" ute i områdets gemensamma soprum.
Jag börjar fundera och det enda jag kan komma på är gamla trasiga strumpor och trosor som jag kasta i en påse..
    Då berättar hon att hon varit ute för att leta flyttkartonger, då även hon ska flytta, och till sin fasa hittat en förskräcklig tingest i en låda, i kartong insamlingen..
En penis atrapp! Och en GIGANTISK sådan oxå.
Jag förklarar att den enda sådan jag äger, är väl bevarad i en av mina egna medtagna flyttlådor och den är det så mycket bitmärken i efter Calle så den är knappt igenkännlig.
(Tycker det är lite humor att ge den till honom att leka med när man får gäster. Dom ser lixom så förvånade ut)
Maggan undrar då om det inte är något jag använt till hästarna?!?
Då är det nämligen så att min andra granne Inga-Maj, som tagit gå-stolen ända till soprummet för att beskåda underverket, har kommit med förklaringen att det förmodligen är något man använder vid häst-inseminering.
Jag förklarar för Maggan att jag varken äger en hingst, sysslar med tömmning av häst sperma sådär till vardags, eller har någon tanke på att befrukta det sto jag äger..
Hon berättar då att hela området pratar om hur "Emma slängt en jätte snopp i samband med att hon flytta"

Ha ha ha ha ha ha ha ha!
Jag dööööör!

Iallfall, jag och Foffe går ut för att se vad allt uppståndelse handlar om egentligen och döm av min förvåning, när mycket riktigt en JÄTTE DASE ligger på golvet och glor!
Den hade en storlek av min underarm. Både i längd och tjocklek!
Med pung och hela kittet!
Och i ändan satt en stor sugplopp!!
Dom har inte hållt igen när dom tillverkade denna pjäs vill jag lova!

Ha ha ha!

Vet inte vad som är roligast.
Att någon slängt den här lagom till jag flyttar så alla självklart tror det är jag som är forna ägarinna till "dolmen from hell".
Eller att gulliga Inga-Maj minsann inte vill att folk pratar sånt snusk om mej så hon bestämt gick omkring och hävdade sin förklaring med att det va ett häst-inseminerings-verktyg.

Ha ha!

Dom undrade om jag inte va arg när folk pratade så och om jag inte borde gå runt och förklara att den inte va min.
Varför? Skiter väl jag i :)
Dom kan gott undra. Gå runt och förklara gör det bara värre. Dom får tro vad dom vill, jag kommer inte träffa dessa människor, så gott som aldrig igen.
Ha ha!
Jag som va "den tysta och tillbakadragna" hyresgästen. Hon som inte va inblandad i några av det pågående grannfejderna. Hon som aldrig festa eller spela hög musik. Hon som jobbade om dagarna och va i stallet om eftermiddagarna kvällarna och va så flitig och duktig. Hon som alltid va så trevlig och svarade artigt när man tilltalade henne och hon som va söt som en docka fast hon snart är hela 30 år gammal!
HON av alla, sägs det, har haft och brukat en av det mest horribla föremål man kan tänka sej!

Men i dom lugnaste vattnen, sägs det ju :D

Jag har iallfall haft så roligt att "hälfta vore nog"!

Skåda monstret!

Ha ha ha ha!

Nu ska jag fortsätta med mina läxor..

På fredag händer det grejer :)
Mer om det senare.

Rock On!

6 kommentarer:

Anonym sa...

De var de roligaste ja läst på länge :) ja vet hur fort saker sprider sig i den lilla byn eftersom ja bott där själv.... Skulle vilja lyssna på allt prat om dig.... Ha ha

Stefan B

Ulrika sa...

Hahahaaaaa :) Tanterna borde ju hållit tyst och smugit med sig den hem istället. Min föreställning är att damer i åldern där gåstol inte behövs kanske inte ägnar sig åt sådana däringa aktiviteter så ofta :)

Ulrika sa...

I åldern där gåstol behövs ska det så klart stå.

Sofia med arabhästarna sa...

ha ha ha! men helt ärligt emma... är den inte din ändå...??? ;-) *gapskrattar*

Emelie sa...

Hahaaa!! Men var inte orolig, jag ska skicka dig en ny i present!!!

Fridus sa...

Nämen, är det SÅ man gör när man inseminerar! Hahahahaha, jag sitter och skrattar högt vid datorn! Vilken snuskhummer du är Emma som lämnar sådant efter dig till dina grannar ;)

Har inte hört Newton Faulkner, är det en cover-Teardrop? Får kika detta på Spotify :D