Bloggbild

Bloggbild

tisdag 18 oktober 2011

Uppstigning från marken

I helgen som varit har jag och Patrik röjt i trädgården.
Och så har jag pluggat engelska.
I Fredags red jag och Ingrid "1,7" rundan med Pjompen och Hero i bra tempo.
Måste nog klippa Hero Pero.. Han blir lika lurvig som en Gnutt så fort det är lite kyligare än sommar ute..

Hero
Totte fortsätter att briljera.
Eftersom väderleksrapporten bjöd på snett regn fick vi leka inne idag.
Så idag fick han prova på att få att få det stora krypet, uppklättrandes från marken med hjälp av stigbygeln för första gången.
Första gången med sadel OCH Kluns Kryp samtidigt, överhuvudtaget! Inga problem där inte :)
Klev upp från bägge sidor. Hoppade i stigbygeln, hängandes och krångla, men han stog och bet i grimskaftet istället.
Film bevis på detta.


Varning för stora baksidor och beach 2011 glömt och gömt..

Som sagt, Greveritten med Totte om ett par veckor :-P
Så fort vädret tillåter ska det börjas med ridning utomhus. Bara min tillfälliga sambo behagar stanna kvar nån helg..
Hon ska ju bara flänga hem till Lund så fort hon är ledig, lill snorpan.

Hare gött :D

3 kommentarer:

Green Star sa...

Kommer det fler baksidefilmer?.. : )

Emma S sa...

Magnus! Beté'rej! Du skulle sett den andra filmen med samma moment, som jag INTE valde att ta med. Då jucka jag som en tok i stigbygeln, för att han skulle lära sej att det krånglas på ryggen :)

Green Star sa...

: ) Sorry, kanske fel forum, but still.. ; )