Bloggbild

Bloggbild

måndag 29 augusti 2011

Om min älskling

Killar..
Can't live whit them, can't live whithout..
I ett förhållande samarbetar man, man strävar mot samma mål..
Varför har inte VI det så?
Jag frågar honom varför, varför, varför, och han svarar bara genom att pussa min hand, titta på mej med sina stora ögon, och säger "Men Emma, jag älskar ju dej".
Då glömmer jag allt. Jag förlåter honom och tar honom i min famn och säger att han är den finaste i världen.

Men..
När saker upprepas gång på gång, på gång, på gång, så undrar man ju?
Menar han verkligen det han säger?

Jag frågor honom om han nödvändigtvis måste hämta mina trosor ur tvätten och lägga i sängen HELA tiden..
Han svarar att han gör det när han saknar mej..

Jag undrar ibland varför han bara förstör gåvorna han får av mej, varför man hittar sina kärleks presenter i bitar i hela hemmet..
Han svarar att han vill göra mej lycklig, genom att se honom lycklig, över dessa kärleksbevis. Görs dom inte sönder kan ju inga nya "stunder av lycka" uppfyllas..

Jag frågar honom om han verkligen måste stjäla grannens plommon..
Han spyr ju bara upp dom på mattorna iallafall!
Han svarar att han inte kan låta bli. Det är ett missbruk och att han ska söka för det..

Jag frågar honom om han tänker på nån annan än sej själv, när han rullar sej i bajs, döda djur, gödsel och häst piss..
Det är inte okej att behöva duscha 4 ggr på 5 dagar!!
Han svarar att han gillar när han får vara med mej i duschen.

Jag undrar vad han tänker på när han, när vi är på kalas med 20 personer, sätter sej och uträttar sina behov på gräsmattan inför allihopa, vänder sej om och av nån outgrundlig anledning, äter upp avfalls produkten, direkt från verkstaden, så att säga!
Han svarar att han inte riktigt vet det själv..

Jag undrar hur han tror det känns för mej när han äter upp andra tjejers trosor och bett skenor! Bettskenor har man för att motverka tand gnissleri! Inte för att kalasa på! Två gånger dessutom!!
Han svarar; Bara för att!!

Jag har ifrågasatt hans förkärlek till att torr-jucka på andra av samma kön..
Han svarar; För det är så himla gött!

Jag frågar honom varför han stjäl kakor ur händerna på små barn.
Han svarar; Bara för att jag kan!

När jag skeptiskt frågar varför han hoppar in i bakluckan på bilen, när den är fortfarande är stängd, så det blir en smäll utan dess like och rutan blir full av spott så svarar han; Jag vet fan inte det själv..

Jag vill ha en förklaring till varför han inte kommer jämt, när jag ropar hans namn.
Han svarar att han inte vill att jag ska ta honom för givet, på så sätt dör inte våran kärlek..

Men när han kommer och trycker sej mot mej och tittar på mej med tillgivenhet i ögonen, då glömmer man det andra.
När han blundar av tillfredsställelse när jag smeker honom, då är det bara det som räknas.
När jag håller honom och han lägger sitt huvud mot min axel, så är det bara det som är av vikt och värde.

Och när när han sedan med sina ögon säger; "Matte, jag älskar dej så mycket. Du är allt för mej och jag skulle gå genom eld och vatten för dej", då finns det inget annat som betyder något!

Calle, min tok hund..
Matte älskar dej oxå!








5 kommentarer:

Emelie sa...

Det var fint skrivet, trodde verkligen att det var en kille du menade först =)

Emma S sa...

Hi Hi! Han ÄR ju min kille :)

Daffy sa...

Hahaha, så underbart skrivet. Jag sitter och tjuter av både sorg och glädje. Det hade ju lika gärna kunnat var jag som skrev det här inlägget - vi har helt enkelt fallit pladask för samma kille och det borde ju egentligen göra oss till rivaler men istället är jag så glad och så tacksam för att du föll för MIN älskling. Calleponken kommer alltid ha en stor stor plats i mitt hjärta men jag undrar.... är jag en föredetting nu.... ;-)

Sofia, Sera och Vimsa :-) sa...

Ja, killar kan man faktiskt leva utan - men hundar...? nej, det är helt omöjligt.

Emma S sa...

Daffy, man kan inte bli ex-matte om man inte vill det själv. Du, lixom Paxens matte är angelägna om att veta hur era djur har det och vill vara delaktiga i deras nya liv. Då är man fortfarande deras "Matte".
Calle har två mattar, lixom Paxzina.

Och Sofia, helt sant och riktigt!