Bloggbild

Bloggbild

onsdag 3 augusti 2011

Sommar :(

Nu va det längesen..
Har varit fullt upp kan man säga och inte mycket kvalitets tid med datorn..
Vad har hänt sen sist?
Sammanfattar med bilder :)

Hmm..
Ja efter midsommar så hade vi nog lag SM:et.
Tänker vara lat här och för mer info om den så gå in på Ingrids blogg och läs.
http://pjompisen.blogspot.com/2011/07/lag-sm.html
Hon beskriver den betydligt mer detaljerat och bra än jag hade gjort :)
Hero gjorde iallafall sin bästa tävling, någonsin. Bra tempo, låga inpulsningstider trots värmen och luftfuktigheten.
Men på sista slinga snubbla han och sparka sej själv på vänstar fram, vilket resulterade i en liten hälta så vi åkte ut.
Tråkigt och typiskt. Ohalt redan hemma på på kvällen och dagen efter.
Laget tog Brons iallafall, men hade vi inte åkt ut hade det blivit guld för Billingen.
Vi hade det iallafall jätte trevligt, allihopa och våran lagledare Ulrika ska ha cred för att ha ordnat så bra med allt och fanns till hands :)

Här kommer iallafall lite bilder







Helgen efter det va det meningen att lilla Paxzina skulle gå en CR på Uppsalaritten, men eftersom både Ingrid och Fia ställde in så kändes det lite väl långt att åka för en Clear Round så vi hoppade det, vi oxå.
Min syster kom hem från Lund för att egentligen följa med och hinka denna tävling.
Istället så gjorde vi massa annat mys.
Red i Lugnås, va på bio, klättrade i berg osv..¨

Bildbevis på detta :)


Lill stjärtan på Hero


"Danskens väg" i lugnås 

Paxzina, genomsvett

Öglunda och Jättadalen

Top of the world

Epic fail in the bäck

Påsk ön ansikten

Syster ner för räkning

Gollum! Gollum!

Sen har det kommit en ny stjärna i stallet.
Johan har äntligen köpt sej en liten donna som heter Tequila Dreams.
En blandning mellan travare och arab, tror man. Okänd härstamning.
Söt och med rätt "go" i, dock med lite späschal skills som kan jobbas bort med lite träning och en bestämdare hand än hon haft innan.
Johan klarar detta galant :)

Tickan :)

Sen kommer lite tråkigheter..
Jobbet..
Fick innan semestern veta att jag med flera blivit varslade..
Blä och prutt, men förmodligen ett spark i röven till nästa fas i livet.
Har planer på gång men inget jag går ut med förrän allt är klart :)

No more Nimbus

Sen har vi eländet med mina tänder..
Ska efter den här resan dra ut varenda en och skaffa löständer.
Är helt, nästan seriös!
Började med att jag hade ont efter en rotfyllning i käke 1. Började tugga i käke 2, vilket resulterade i inflammation i en för flera år sedan,slarvigt lagad tand.
Jour tandläkare och några mynt senare har dom filat ner tanden i käke 2 för att på så vis hoppas inflammationen ger sej.
När det nästan är bra får jag ont i rotfyllningen i käke 1 igen.
Käkar starka tabletter som jag genom åren fått för olika åkommor som rygg värk och diverse annat.
Mår skit och piss och antingen spyr eller sover.
Inflammationen sprider sej till vävnaden och till käkbenet så fick akut åka till sjukan en söndag, fick penicillin och åkte hem och väntade på ljuset i tunneln..
Blev värre och till sist kunde jag bara öppna ett lillfinger högt mellan framtänderna.
Sjukhuset igen och kur nr 2 med penicillin, med två sorter på en gång.
Mår mer än piss. Spyr, blir svettig hela tiden mår illa och har ont i huvudet.
Jag är nu inne på vecka tre i eländet men nu är det iallfall nästan bra i käken :)
Tur man har semester att slösa på detta djävulens påfund..

Kolla in "plommonet i kinden", i på bilden, höger sida.
Och detta va inte när det va som mest svullet..

Summa kardemumma av det här..
*Glass är mest okej att spy om jag måste välja.
*Finns det biverkningar för ett läkemedel åker jag garanterat på't.
*Tandläkare går inte att lita på
*Jag kommer aldrig bli knarkare då jag finner känslan av starka tabletter väldigt Oangenäm..

Nog med tråkigheter.
Vad mer?

Calle Pitten förstås :)
Eller Calle Kantarell som han numera tituleras.
Har nämligen lärt honom hitta dessa skogens godis.
Enda nackdelen med detta är att han blir så himla till sej och glad när han hittar dom att han kastar sej och dolar och gojsar runt i fyndplatsen så alla gulingarna blir i småbitar.
Vi är uppe i ca 50 liter i frysen, fast det är inte bara hans förtjänst faktiskt!



Annars är det som vanligt med Calle Kanin, som Johan brukar kalla honom.
Sammanfattar med bilder igen :)

Min fuxilurer

Calippen så trött efter en ridtur att han la sej på padden jag kastat i gräset :)

Radon i huset?

"Lata dagar med dej "

Calle med vita hår.
Han är ingen valp-fjärt längre även om han inte vet om det själv..

Hå hå ja ja..
Det va väl det mesta.
Har förmodligen hänt mer men nu har jag trä smak i röven så det får ni vara utan.

Oavsett så gillar jag INTE sommar när det är så som sommar ska vara enligt alla.
Gillar inte värme och sol.
Tacka vet jag mulet och 20 grader varmt. Iallafall ur häst synpunkt. Och ur "ojämn-sol-bränne" synpunkt.

Ha det gott, allihopat!

/E

2 kommentarer:

fnizzo sa...

Gollum!!!

Sofia, Bandy, Lilya, Sera och Vimsa sa...

Ja, Gollum var kul - men "Lata dagar med dig" på Calle var bäst! Ingen kan lata sig så skönt som en härlig liten hund!!!
AJ AJ AJ till både tand och jobbesked! ...men varsel kan ju dras tillbaka, eller är det redan uppsägningar klara? Hmm... inte kul. Men då har ju din och min semester vart ungefär lika kul då märker jag. Tur man inte är ensam.
Stor KRAM!