Bloggbild

Bloggbild

söndag 1 maj 2011

Sjuk! Igen!

Vad är det för fel på mej?
Förra gången jag va sjuk va jag redan hemma och sjukskriven för ryggen och hade det rätt soft det sista när ryggen hade blivit bättre. Då passa jag på att bli sjuk!
Och nu när man jobbar igen, ja då blir man sjuk lagom till helgen!!
Exakt på fredag eftermiddag slog det till..
"Oooh Typist", som mitt hat-objekt Nalle Puh hade sagt.
Ja, jag är tydligen den enda människan i världen som avskyr Nalle Puh. Han är dum, han är snål och han är ful och blek fet!

Ha ha!
Förlåt, kan bara inte sluta skratta!
Kolla hur Nasse poke-ar med pinnen!!!
Min humor i ett nötskal..

Sjuk är skit men som tur va kom min lilla brunögda prins men förnödvändigheter, så som hallon juice, vindruvor, glass, halstabletter och annan sjukling kost.
Ekonomiskt tajmat med sjukdom över helg åtminstone :)
Nog om mina sjukdommar och flosiga björnar!

I veckan som gått har jag hunnit vara på hoppträning med Hero i Tisdags.
Den gick sådär får jag lov att säga men sen hade ju Hero stått en vecka nästan sen Sämsholm och sen va han ovanligt het och hispig på gröten.
Men han va givetvis jätte duktigt och gjorde så gott han kunde, fast det blev lite jobbig för honom att kordinera alla sina långa ben.
Strax däremot, va riktigt duktig och bara flög över hindren.
Och duktiga Dema ska vi inte prata om. Hon är mycket längre åt alla håll än Hero men lyckas ändå samla sin kropp och med elegans hoppa dom olika övningarna.
Fast sen är det ju lite fusk för Jennie är ju hundra gånger bättre på hoppning än mej!

I Torsdags red jag och Ingrid långtur med lite hastighet med Strax och Hero.

Och i fredags, en lite längre sträcka igen.

Igår va jag ute och skrittade på Paxen.
Fast hon va betydligt piggare än mina noter va med på så jag va helt slut när jag kom hem.

Paxzina blickar ut över Tidan

Det hände en hemsk men ändå fruktansvärt rolig grej igår morse.
Egentligen är det inget roligt alls men jag har skrattat åt detta hela helgen.
Har helt vrickad humor, och det vet jag..
Jag har stallet nu i helgen, så igår morse vid sju tiden tog jag med mej Calle och åkte dit för att ta ut box hästarna. (Strax, Pax och Dema)
När jag skulle hem så satt redan Calle och väntande utanför bilen vid bakluckan.
Jag frågade honom om han ville åka hem och han fjantade runt sådär som hundar gör när dom vill vara lite söta och meddelar att budskapet har gått fram.
Sen när jag skulle öppna luckan, fick Calle hjärnsläpp och tog sats och hoppade RAKT IN i bakluckan så den åkte igen med en smäll och han trilla ner i en hög på marken!
Vet inte vem av oss som va mest förvånad, vi blev nog lika chockade bägge två!
Eftersom bilen va så dammig och pollen-ig, så syns säckel och jyck-krock-märkena väldigt tydligt!

Vilken jävla smäll!
Här fick svarta pärlan så hon teg!

På vägen hem skrattade jag så jag nästan kissade på mej.
Stackars Calle Pitten..
Tur att han inte är så känslig, fast han är så liten och skiten.

I morgon Måndag, ska vi flytta hästarna tilll nya stallet.
Ska bli så roligt!
Stallet jag har nu är det inga fel på. Ridbana, fina boxar och fantastisk lösdrift, dusch, kanon fin sadelkammare och all inclusive i hyran, MEN det finns nästan inga hagar..
Mer bilder från betes släpp och annat kommer lite längre fram.

Sista dagen med gänget!

Många är väldigt nyfikna på mina hemligheter.
Kan inte riktigt avslöja dom än men kan ge lite ledtrådar.
Den ena har med boende att göra och den andra med kärleks livet på sätt och vis. Och dom hör inte ihop!
Sug på det ni :D :D
Moha ha ha ha ha ha!

Nu, synd om mej i soffan en stund tills jag ska till stallet och mocka!

Rock On!



Inga kommentarer: