Bloggbild

Bloggbild

torsdag 26 maj 2011

Solglimt

Jag har inte haft flyt det senaste..
Fick efter staket-braks-insidensen på tävlingen, ont i knät som jag drog i, i någonting som jag inte minns exakt vad, i paniken som rådde.
Trodde först det bara va ett fult blåmärke men det blir bara värre. Va ute och promenerade till fots med Hero igår och på kvällen senare hade jag riktigt ont alltså..
Måste nog kolla upp det även om jag egentligen inte vill veta om det är något allvarligt.
Huvudsaken är att inte Hero skadade sej iallafall!

Ska försöka att inte tänka negativt, men det har varit mycket senaste tiden..
Inget jag behöver dravvla om här dock.
Har ju faktiskt hänt en kul grej oxå.
Och kan nu avslöja ena hemligheten som jag fulade mej med för ett tag sen.

Det är nu klart att jag ska flytta. Har äntligen hittat det lilla drömhuset jag länge sökt efter.
Huset heter Solglimt. Bara namnet lixom!!
Huset ligger i Ekby, är total renoverat 2008-2009, det är 300 meter till stallet på Ingrid och Johans gård.
Paret som äger huset föder upp curly hästar och stället som lilla huset Solglimt hör till är en jättefin, stor häst gård med ranch insperat tema, då dom har tur ridnings och avels verksamhet.
Jag har häst hagar runt omkring mej. Får till och med låna hagar där hästarna skulle gå nästan ett spott loske kast bort bara!
Dubbel garage till och och en rätt stor trädgård med alla sylt och saft ingridienser man kan tänka sej, växandes.
Det är nästan för bra för att vara sant!!

                                                                        Solglimt



Köket


2 av totalt 4 rum


Altan som delvis är inglasad


Skojade med min kompis Lotta när hon va här för ett tag sen och sa att det ska bli så skönt att komma ut på landet igen.
Jag bor visserligen redan på landet, men det är en skola med skrikiga ungar precis utanför, plus en väg där det åker motorcyklar och traktorer och väsnas.
Sånt otyg slipper jag sen, i mitt lilla hus, på "riktiga" landet!
Gladare över det här än jag blir nog Calle tänker jag.
En egen trädgård att fräsa runt i igen :)

Efter regn kommer solsken.
Får försöka hålla fast vid det helt enkelt..

Rock On!

8 kommentarer:

Sofia och Bandy sa...

...och sen kan man bestämma sig för att välja vad man vill "se" också :-)
Se bara det positiva, så blir livet lättare :-D
eller, som man också kan säga, välj att se solglimtarna! *ler*
kram till dig och hästarna! ...och hälsa Ingrid!

Sofia igen sa...

å förresten jösses vad fint hus och vad perfekt det blir att bo granne med Ingrid, Johan och hästarna ju! Nästan så jag blir avundsjuk, men jag bor ju perfekt redan *skrattar*
Fan vad jag längtar tills vi rider en tur ihop igen!!!!

fnizzo sa...

Huset är ju monsterfint! Synd att det dröjer tills du flyttar in. Å Sofia, jag vill också ut på tur snart! Vad säger ni om klättringstur i Öglunda?

Emma sa...

Det va därför det inte gick att skicka kommentar. Fnizzo höll på samtidigt :)

Fia Lotta Pulka är redan bokad för öglunda klättrings tur, näst nästa helg :) :)

Ah, visst är huset fint. Fast som Ingrid skrev, man vill ju in NU!

Kram tjejor!

Sofia och Bandy sa...

Jag har skrivit upp öglundaritten i träningsprogrammet! Klappat och klart. Ev får ni förstahandsinfo om en "hemlis/nyhet" från mig då.. vi får se... *ler* (om jag kan hålla mig så länge, vill säga) hi hi hi

Emma sa...

FYYYYYYY!!!!!!!!!!

Daffy sa...

Där där kommer bli görbra Emma, vilket hus och vilket läge. WOW! Calle kommer älska det! Tråkigt dock att läsa om ditt knä, hoppas du får ordning på det. Kram!

Jennifer sa...

Rolig blogg jag kommit in på! Och vilket otroligt vackert ställe du ska flytta till, hoppas du kommer trivas.

Mvh