Bloggbild

Bloggbild

torsdag 22 september 2011

Kaos i Emma town

Jahapp..
"Kaos" var ordet, "kalabalik" är känslan och "lite-mer-än-vanligt" är verkligheten som egentligen råder.
Jag har som tur är inga krävande ungar, inga stormiga relationer åt något håll, eller krämpor av något slag, vilket hade varit att sparka mej på pungen när jag redan ligger..

För att sumera lite så beror kortslutningen på:
1. Skolan. Va ju två veckor efter dom andra och hade missat informationen som delades ut i början om att vi denna veckan skulle lämna in en film recension och nästa vecka en bok recension (på en bok på minst 500 sidor). På engelska för att göra det ännu enklare..

2. Flytt. Ska ju ut ur radhuset och in i drömhuset 1:a oktober. Har redan flyttat hela förrådet, allt från väggarna och börjat packa kökssaker man inte anväder.

3. Paxsäljeri. Har ute Paxen på annons med mitt ständigt stressade och trötta huvud, vilket resulterar i att jag är gnällig och petig och inte tycker något passar av alla svar jag fått. Känns som bara en av intressanterna är tillräckligt intressant..

4. Tävlingar. Hade ju tänkt att köra en lugn 8:a till med Hero i år för att få det jäkla noviskvalet klart nån gång.. Ställde in Dacke, hade tänkt tävla Medeltidsritten, men det känns som jag ställt in mej mentalt på att inte tävla alls mer i år.

MEN..
Så har vi ju lite trevligare stunder i tillvaron oxå.
Som att plasta och ensilera hö i småbal :).
Tror inte ni kan förstå känslan att göra sina egna hästars mat!
Johan och Ingrid har nog hittat en guldgruva här för dom är precis nerringda av folk som vill ha plastade småbalar.
Johan och hans pappa kör på gärdet och pressar småbal och levererar till mej och Ingrid som sköter plastmaskinen och staplar underverken.

Johan har fixat med smarta rullbanor till oss plastare,
så vi slipper lyfta så mycket med ryggen.

Detta är är klart behagligare sätt att tillverka häst mat än att stå och slita i 40 gradig värme på en skulle, och bli sönder stucken på armar och ben.
Självklart säljer det ju dessutom!
Klart man hellre vill ha småbals hösilage, än att krångla och baxa med dessa stora rundbalar, där det alltid går en massa till spillo.
Ekby Foder - Gräsligt Roligt!

Ekby Foders egen Cover Boy! :)

En annan mycket trevlig händelse är att det nu är klart att min syster ska flytta tillbaka till trakterna från Skåneland :D
Iallafall i ett år, då hon antagit PTP tjänsten inom vuxen psyk som hon blivit erbjuden, i Falköping!
Nästan nästgårds ju!

Sen har vi lite andra happenings som gör att livet har en ljusning i kaos karusellen.
Men mer om det lite längre fram. Det här skulle ju vara ett beklagligt och gnälligt inlägg och jag tycker redan det börjar bli lite för muntert :)

Men lite ledtrådar kan jag bjuda på iallafall.


Det ni!

Inga kommentarer: