Bloggbild

Bloggbild

måndag 12 september 2011

Sen sist

Sen sist ja..
Vad har hänt?
Har vänt blad ordentligt på livet iallafall.
Den stora nyheten är att jag börjat läsa. Blev ju varslad från jobbet innan semestern och får gå hemma till mitten av oktober med fullt betalt.. Det svider ju visserligen inte..
Vad gör man då? I ett samhälle som är lite i kris, och bra jobb inte växer på träd?
Jo, man bestämmer sej för att en gång för alla att jobba med något man verkligen själv vill.
Och vägen dit är genom studier.
So, the big news är alltså att jag ska läsa till veterinär assistent eller djur sjukvårdare som det idag heter.
Tanken är ju att jobba på en hästklinik och ni som är från trakten känner ju till planerna om att just en sådan ska byggas här i Mariestad, på spott avstånd nästan från där jag bor!!
:D :D

Utbildningen är på 3 år på Lantbruks Universitetet i Skara.
Behövde läsa upp lite ämnen så jag läser nu på konvux dom tre ämnen jag behövde komplitera med.
Det är lite tufft, speciellt när man kommer in två veckor efter alla dom andra.
Sitta med engelsk grammatik när man för läääänge sen har förkastat den svenska i glömska är ingen barnlek.

Nog om det.

Förra helgen va jag och min kompis Foffe på Kolmården.
Delfinerna alltså.. Man va så berörd att man hade gåshud och satt med tårar i ögonen!
Vilka makalösa djur!
I safari linbanan fick vi se när två lejon.. bedrev otukt, nere på marken! Vad är oddsen för det?!
Sammanfattar lite med bilder. Eftersom det inte är 15 års gräns på bloggen så får ni leta bilder på kopulernade lejon nån annan stans :)

I manegen med Foff o Killing

Katter i ett nötskal

Delfinerna!!

:D

Inte alla som faktiskt kan titta i sin egen röv

Hålla handen med krockodil

Givetvis lyckades jag tappa mobilen och spräckte skärmen för andra gången.
Jävla skit i kvadrat..
Hajarnas fel!

Vad mer..
Jag och Johan åkte med Paxen och Tickan till Sofia i Tidan och red en runda med henne och Bandy,
Vi låg på bra och det är så mycket roligare att rida på borta plan!

Sen kommer det ske lite förändringar vad det gäller hästeriet, men mer om det när det är klart.

Rock On!

Inga kommentarer: