Bloggbild

Bloggbild

torsdag 15 september 2011

Paxzina :(

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=530227

Paxzina ska säljas..
Har funderat ett tag och kommit fram till detta.
Jag kommer varken ha tid eller råd att ha två hästar i full tävlingskondition nästa år, nu när jag har börjat studera.
Jag säljer nu oxå,  för jag då slipper "miljontals" timmar med skritt träning för hennes del i vinter.
Lilla, fina, Paxzina..
Får istället skaffa en unghäst.
En häst som inte tar lika mycket tid och kostar lika mycket pengar, än på flera år.
Och köper jag inte en nu så kommer jag slösa bort Pax pengarna på onödigt och inte ha möjlighet att köpa häst på flera, flera år..

Alltså får det bli såhär.
För dej som letar en livskamrat, som gör allt du ber om och som kommer passa till vad du än vill av henne, så tveka inte att höra av dej till mej.

Paxzina vill inte hamna hos några snoriga ungar, nån elit galopp-tränare eller bli nåns avelskossa!
Man måste nästan träffat henne för att förstå vilken personlig, genom snäll och älskvärd, liten häst hon är!

Finaste Paxzina, jag gör inte det här för att vara elak mot dej..
Hoppas du på något plan förstår det!


3 kommentarer:

Daffy sa...

Usch vad tråkigt att du inte kan ha kvar fina Paxzina. Håller tummarna stenhårt för att hon får ett nytt bra hem. Desto roligare att du börjat plugga, helt rätt i osäkra jobbtider som dessa. Hur går det, trivs du med studentlivet? Må så gott och kram på er.

Emma S sa...

Ja, eftersom jag uppenbarligen satte ut henne till ett för lågt pris så har många hört av sej. Det är bra för då kan jag sålla och välja bättre.
Jag trivs absolut med att ha börjat plugga igen.
Men det är innge barnlek alltså. Mycket plugg på hemmaplan fast det gillar Calle, när jag sitter med honom i köket hela kvällarna.
Ha det gott så länge. Vi ses ju snart :)

Sirie sa...

Kan inget annat än säga att jag vet hur det känns.. I natt drömde jag att jag hade köpt tillbaka Paxen.. usch.. tänker på det varje dag, har lite ont i magen över hela situationen.. Hoppas du hittar världens bästa hem åt henne, det förtjänar hon.. svårt att hitta en häst med större personlighet..