Bloggbild

Bloggbild

fredag 24 februari 2012

Svartskallen

Idag är det vår igen. Härligt, härligt! Det va Totte-mannens tur att komma ut och ridas. Totte är helt underbar. Kanske inte i en nybörjares eller rädd ryttares ögon. Han är en ängel i hagen och i stallet men numera så flyger djävulen i honom när man rider ut. Det ska springas och fort ska det gå! Han har nu kommit på att han kan bocka sej igång i galopp och drar döfläsket på ryggen i tyglarna så sätter vi bara upp huvudet i vädret med gapande mun. Underbart!!!! På riktigt! Det är detta tänk man vill ha hos en distanshäst. Viljan, vreset och glöden lixom!
     Jag regerar bara med att skratta och när man gapskrattar är det ännu svårare att försöka styra upp rodeo-situationen, men roligt är det :D.


     Älskade lilla Svartungen.. Tänk att man kan vara så perfekt fast man är så ful. Eller som hovslagaren sa; Skönheten kommer inifrån på honom! Ha ha! Fast han blir nog snyggare till sommaren när han inte ser ut som en förvuxen get.

Har fått sålt min sadel oxå. Det gick för jäffla snabbt och smidigt, fiffan! Så nu har jag beställt en Podium av Mia. Lånar Johans Torsion så länge. Den liknar min Barefoot men ändå inte. Man har inte lika bra rövstöd i bak på Torsion:en. Plus att fendrarna inte är lika sköna. Fast jag hade ju modifierat mina lite. Jag har nog inte haft en enda sadel som jag inte haft någon egen-fixad specialité på. Har redan ett projekt när den nya kommer fast på stigbyglarna. Uppdaterar om det fungerar.

Hej då, Atlanta. Du har tjänat
oss väl!

C ya!