Bloggbild

Bloggbild

torsdag 6 december 2012

Sen sist i bilder

Okej, jag har inte skrivit ihjäl mej på bloggen åtminstone. Men jag tänkte inte låta den dö heller, så här kommer nu en sumering i bilder, vad sensommaren och hösten bjudit på för vår del. Efter detta kommer jag fortsätta blogga som vanligt och låtsas som om jag inte gjort annat hela tiden. Calle är iaf väldigt besviken över att han inte fått mer plats för allmänhetens insyn så ska försöka få med honom på lite fler hörn :).

Tottemannen och Skrånken på hemmaplan. Dom gick
på bete precis utanför huset. Underbart!
 
Orion
Efter några månader med mej och grabbarna och med en lyckad distans-tävlingsdebut i våras vilket var målet med hans vistelse hos mej, så såldes Orion för kunds räkning till en tjej i Sthlm. Vi önskar dom lycka till i framtiden och hoppas på att se dom på banorna nästa år :)
 
 
Anledningen till att jag och Hero inte kom till start på Molsridtet i Danmark.. Hemska kryp! Och skav av ingenting får han oxå, Herr Fis-skinn. Det är resultatet av kliande mot flughuvan.
 
Inridningshäst.
Torbjörns Krabat, goast i kommunen. Här med distansmundering i form av min Podiumsadel.
 
Tillridnings-gäst-häst
Fridas Eldana. Den näpna araben bakom han med dumstruten.
 
Tåolyckan
Lyckades springa in en påse med trasigt glas och skala av mej allt kött som finns på stortån. Detta är det vackra ärret som matchar mitt cerisa badrumsmatta :)
 
VM i England.
Jag, Ulrika, Johan och Ingrid åkte och tittade och hejjade på de svenska ekipagen i VM i distansritt i England. Här ser vi Maria Álvarez-Pónton på superhästen Nobby.
 
Tätklungan ute på blåa slingan.
 
Höstutställning för amatörer.
Heros tre till vänster och Tottes lilla gula till höger.
Pga av vissa delade meningar om hur vida mina arabgrabbar har på en utställning att göra så väljer jag att inte publicera några bilder på Älgen och Getens förnedring, utan bara på rosetterna dom plockade hem. Vi kan ju låtsas att konkurrensen var stenhård åtminstone.. Totte var i alla fall vinnaren i mina ögon och Hero den muppen, betedde sej som ett riktigt praktarsel. Hade det inte varit en massa folk där hade han fått lika många danskskallar tillbaka som han så generöst delade ut..
 
Tandläkarbesök.
En något groggy Hejo Pejo försöker envist stå emot silen med shyssta grejjer som någon kört in i systemet på honom. Always against!
 
Vilda bäbyn.
Totte är numera både större, bredare, högre och tyngre än Hero. Sen han fick skor i bak i slutet av sommaren så flög dessutom djävulen i honom och han är mer vild än tam så fort det handlar om gångarter som är snabbare än skritt. Love it!!!!!
På kortet här med Frida som gästryttare på Hero Skrånken
 
CALLE sen sist i bilder:
 
Båtliv
 
Busted!!
 
Tröja på. Har aldrig träffat en frusnare hund..
 
Toabuddyn
Glöm att man får vara ensam på toaletten.
 
Calle ylar i snutten..
 
 
 
 
Som avslutning på detta bildmontage så bjuder jag på en, helt i min smak, modifierad bild. Enjoy! :D

Sour Power som Hero heter på My Little Ponyska :)


 
 
 

Inga kommentarer: