Bloggbild

Bloggbild

tisdag 12 februari 2013

Ny stjärna :)

Vi har fått en ny medlem i Bulbäng Endurance :). Det 5-åriga arabstot Gradelin, e Sakee, ue Saturn. Lina har jag känt till ända sen hon var en fölfis och Sandra Henriksson köpte henne och skrev på sin blogg om alla fadäser Lina hittade på. När jag sedan hittade henne på annons och till ett kanonpris så slog jag till. Eller jag och jag... Jag tvingade Patrik att bli hästägare helt enkelt :D.
     Ingrid och jag åkte iaf  till Åtvidaberg i snöstormen i Lördags och hämtade henne med hjärtarna i halsgroparna. Fast jag hade faktiskt inte åkt med någon annan än just Ingrid i det vädret. Man är aldrig rädd när man åker med henne. Med facit i hand hade vi nog däremot valt en annan dag att ge oss ut. Tur Ingrid har en bil med fyrhjulsdrift OCH lågväxel!

foto från Sandras fb

Men stjärna i det här fallet behöver nödvändigtvis inte betyda en ny distansstjärna. Det får vi se. Men med den stammen och med det vreset, viljan och energin hos en häst så vore det synd att inte se vad hon går för. Tanken med Lina är att jag ska prova om hon funkar att tävla och gör hon inte det (pga en gammal skada efter en olycka) så kommer hon bli mamma åt min framtida stjärnhäst. Givetvis med en av det fantastiska franska distanshingstar som finns på semin.

Äntligen en arab som ser ut som en arab :)

Lina är en fantastisk häst på alla vis. Så himla kelig och tillgiven och inget stoig och skrikig. Hon och Totte blev kompisar direkt och Hero är faktiskt inte så farligt sur som man hade kunnat vänta av honom :)

Totte och Lina dricker ur samma hink

Nere på Ekby Foders place har dom oxå ett nytillskott i flocken. Ingrid har efter ett par år av kikande  äntligen köpt sej en unghäst. Han är dessutom lillebror till självaste Pjompen (e Eterno bägge två).

Shaban
(Anledningen till att jag valt att täcka Annas dotters huvud är
pga av alla sjuka jävlar där ute som gör gud vet vad till bilder
 av små tjejer och denna blogg gynnar inte dessa monster!)


Och horsemanian bara fortsätter i Ekby men mer om det senare :). Det här kommer nog bli början på det bästa åren i mitt liv. Living the dream lixom :D.

Hare gött allesammans!

Inga kommentarer: