Bloggbild

Bloggbild

tisdag 5 februari 2013

Sjuk

Jag är sjuk. Igen.
Kan inte förstå varför. Med min livsstil borde jag ha ganska så hyfsat immunförsvar men det är väldigt tydligt att jag inte har. Jag tilldelades dessutom en killes stake när det gäller att stå ut vid förkylning så nu är det synd om mej. Jag är näst intill döende! Vet inte om jag kommer överleva faktiskt.. Har inte ridit på två dagar men å andra sidan fick sej Hero en ordentlig genomkörare i torsdags när det var plusgrader och grusvägarna var helt gudomliga. Och i Lördags var Jujika här och red på Hero i en och en halv timma skritt. Jag hade skrutit så om att Totte minsann har lugnat ner sej men just den dagen var han givetvis taggad och sprättig. Min Turbonegro ♥ (som för övrigt är världens bästa band, alla kategorier!)
     Första ridturen sedan jag fyllt sadel så nu väger den 10 kg komplett. Vi sprang och sprang och sprang och orken tog aldrig slut. Hos honom i alla fall. När vi kom tillbaka till stallet så hade han fått skav i bak på av sadeln. PISS! Men inte helt oväntat. Så nu måste jag börja träna med renskinn och diverse paddar för att det inte ska resultera i värre skada.
     Funderar dessutom på att byta min Podium-sadel. Inte märke men från en 17" till en 16". Och i så fall så är ju denna att önska:

Podium XT Desert
Hur skön ser inte den ut? Letar ju en extra sadel men har inte riktigt råd att köpa en helt ny fast jag hade ju bra gärna haft kvar min som jag har nu om det gick.. Får fundera ut något :)

Nu ska jag fortsätta vara sjuk. Känns rätt okej när det är snöoväder ute och man dessutom har en splitt ny säng som är så hög att man nästan måste saxa upp i den ;). Fast jag hade gladeligen bytt sängen mot en hängmatta och haft en skön sadel i stället men tyvärr röstades det förslaget rätt fort ner. Och är det dessutom en julklapp så anses det tydligen otacksamt!? Jag fattar inget..

Ha det gott!





Inga kommentarer: