Bloggbild

Bloggbild

fredag 15 februari 2013

Sponsring :)

När man börjar tävla på den högre nivån i Sverige så börjar allting kosta så himla mycket pengar... Vet inte om "vanligt" folk är införstådda med vad en tävling egentligen går på. Men kan ju i runda slängor säga att en tävling på 120 km och uppåt, utan att överdriva går på minst 10 000:-. MINST! Det är licenser, startavgifter, vaccinationer, skor, bensin, boende, stallhyra, mat och gud vet allt! Man är ju borta i tre dagar MINST och har helst MINST fyra groomar med sej... För dessa två eller tre tävlingar om året sitter man alltså och ridtränar i hundratals timmar inför och som inte det vore nog så betalar man vad en utlandsemester kostar för att sedan ens få tävla. Helt vansinnigt egentligen, så man måste verkligen älska det man sysslar med ;)

När man som jag då, som inte är någon Krösus (eller är så smart att jag polar tillsammans med en), som inte har lärt mej skita fram pengar och som inte har rik familj och släkt, ska försöka få den här ekvationen att gå ihop så krävs lite kreativitet. I mitt fall i form av sponsorjakt, eller tiggeri som jag själv kallar det :). Som t.ex sponsorbilen jag hade på Uppsalaritten förra året. Ett bidrag som underlättade det betydligt för mej. När jag nu i år ska börja tigga runt så har jag gjort ett fint "tiggarhäfte" som jag delar ut och där man kan läsa om distansen i korthet och om mej och Hero Pero.

Så kom det sej att Hero fick skav av sadeln när jag fyllde den med sand och jag beslutade (med råd från Emma Persson som har Argentina) att jag måste införskaffa mej renskinn som hjälpmedel för att slippa skav och rugg. Två stycken behövde jag eftersom jag dels måste ha ett på träning men sedan ha två på tävling så jag kan byta med ett hela tiden. Ett renskinn ligger på runt tusingen i inköp och jag letade runt på olika sidor på nätet. Så hittade jag sidan KERO på nätet. Jag frågade om det fanns en möjlighet till lite hjälp för en satsande ryttare och till svar fick jag "givetvis, det fixar vi" :D. På posten ett par dagar senare kom två helt fantastiskt fina skinn. Så fina att jag egentligen hade kunnat tänka mej att ha dom hemma i soffan!

Ett svartbrunt och ett beige-vitt :)

Provred med det svarta på Hero och mycket riktigt, no more sadelskav :D :D :D. Nu kommer det bästa så håll i er nu. Om just du vill köpa ett eget skinn från Kero , så kan du göra det för det otroliga priset av 400:-!! Klicka här så kommer du direkt till länken med renskinnen. Väljer man 4:e sorteringsskinnen som är just lämpade för att ha under sadeln så kostar dom alltså endast 400 jävla spänn :D! Otroligt!

skinn-Hero
 
Man kan klippa till dom lite om man vill men jag tyckte det var fint med lite "häng" på det. Totte och Lina vill säkert prova skinnen dom oxå men Clear Roundar-kluddare får nöja sej med vanliga schabrak och på sin höjd möjligtvis coolback-padden.

På Söndag händer det grejer igen. Mer om det på Söndag kväll så håll utkik :)

Inga kommentarer: