Bloggbild

Bloggbild

torsdag 7 mars 2013

Bevingade uttryck

Ibland (läs; jämt) så pratar jag snabbare än jag tänker och det har resulterat i en del Emma-bevingade-ord genom åren. På grund av detta så anser nog en del att jag kanske inte är den vassate hästen i kanoten men ska vi börja mäta logik så ligger nog de flesta i lä mot prinsessan Bulbäng. Snackar vi däremot allmänbildning som tex i spelet Trival Persuit (aka, djävulens påfund) så suger jag lika hårt som en rysk proffs-kopulerarinna. Vet inte varför det skulle vara av intresse att läsa men här kommer en del av mina uttryck:
  • Man är väl inte född bakom en vagn
  • Man ska inte skåda hästens giva i munnen
  • Hellre en prutt i hallen än tio i farstun
  • Alla känner apan och apan känner allihop
  • Jag fiser alltså finns jag
  • Det löser sej sa han som sket
  • Mycket ska man höra innan öronen trillar av pinn
  • Jag kom, jag såg, jag smet
  • Fina flickor kommer till himmelen, andra kommer tillbaks
  • Var mot andra som du är själv
  • Den som viskar han suger
Jag skulle kunna dra en lista med ord jag hittat på (läs; trodde fanns på riktigt) men risken är att folk börjar artikulera och prata med hög röst när dom träffar mej, samt frågar om jag behöver hjälp att äta, knyta skosnörena och visa min ålder med fingrarna...


 
 
"Bakom varje förvirrat yttre döljer sej någon form av ett geni"
Nuff Said!

2 kommentarer:

Fridulin sa...

Hahahaha, jag älskar "jag smet"-delen!

Ulrika sa...

"akta dig så det inte kommer en limousin och skjuter ner dig"