Bloggbild

Bloggbild

onsdag 13 mars 2013

Calimero

Johan nere på Ekby Foder är en lustig filur. Alla som känner honom vet vad jag menar. Han har uttryck, liknelser, egna ramsor och sånger till det mesta. I alla fall, han har hela tiden sagt att jag ser ut som Calimero i min förra Troxelhjälm och kallar dessa hjälmar rätt och slätt för Calimero-hjälmar. Jag har aldrig fattat vad han menat till för en vecka sedan och varenda gång jag tänker på det sen dess så skrattar jag så jag kiknar. Calimero, för er som inte känner till honom, är en svart kyckling med ett äggskal på huvudet! Ha ha ha ha! Jag dööööör!

Calimero
 
Caliemmo
 
Vad tycks? Håller ni med? Jag kommer ha kul åt det här i minst en månad till innan galenskapet lägger sej :D. Som tur är har jag fått en ny och fin UVEX så min trogna Calimerohjälm har gått i pension.

UVEX Exxential Fern
 
Nu kommer Frida strax och ska rida med mej. Yey!
 
 
 
 

Inga kommentarer: