Bloggbild

Bloggbild

tisdag 19 mars 2013

Stormprutt och Lilllfisen

Jag har två gosedjur. Två skuggor som följer en för att få uppmärksamhet och kärlek hela tiden. Såvida man är innomhus vill säga! Är dom lösa ute så är dom borta bägge två på tre sekunder. Den ena hittar man i närheten av grannens kattmat i stallet och den andra drar dit han senast såg något att jaga. Av någon konstig anledning så är det inte under "mitt skift" dessa utbrytarförsök sker utan jag får höra om dom efteråt när rymlingarna redan är hemma och mordförsök på gärningsmannen inte längre är aktuellt.. Men tillbaka kommer dom alltid. Den ena lite snabbare än den andra visserligen.
Snabbsmitaren
 
Lillsmitaren

Stormur och Calle har verkligen hittat den bror dom aldrig haft i varandra. Dom är så söta tillsammans att man blir alldeles rörd. Storm har tagit uppgiften som storebror och den som vågar gå på Calle är död i hans ögon och den stora snälla salukin morrar, spottar och fräser och låter som en demon åt den hund som vågat vara sträng mot lillebror Calle. Träffar han hundar utan Calle är det inga problem men så fort Calle är med tar han på sej rollen som livvakt åt lillbrorsan.

Calle med sin mössa och bodyguard

Salukin är känd för att vilja ligga så nära varandra som möjligt och får dom välja själva så ligger dom helst "i" varandra :). Är man då en liten snål pinscher så är detta inte alls något som är att föredra då dom är väldigt måna om sitt "personal space". MEN eftersom Calle är den frusnaste varelsen på denna planet så har han kommit på att det faktiskt är lite mysigt med extra kroppsvärme så från att ha morr-markerat att han vill vara själv när Stormur kommit och försökt lägga sej hos honom så har han gett med sej och dom ligger nu alltid tillsammans och sover. Calle har sin lilla biabädd och Storm har en stor dyna, men det är i Calles trånga biabädd dom ligger och knökar. Så sött!!
 
Även om dom ibland stjäl sopor, rymmer, släpper avgrundsfisar och ylar så hela kommunen hör när jag går hemmifrån, så är jag så glad att jag har dessa fantastiskt fina, härliga och tokiga hundar. Utan dom skulle jag känna mej sårbar och framförallt väldigt ensam i mitt hem. Mattes hjärtan! ♥♥
 
 
 

Inga kommentarer: