Bloggbild

Bloggbild

måndag 4 april 2011

Fler bilder och om nålar

Idag på förmiddagen va jag inne och fick ackupunktur för första gången i mitt liv.
Sjukgymnasten Bengt satte in nålar i ryggen som han sedan tillförde ström-inpulser i.
Gjorde inte ont, men va inte speciellt skönt heller.
Kände mej öm efteråt men mycket mjukare och rörligare nu under kvällens ridpass med Hero på banan.
Ska få intensiv behandling nu i 2 veckor sedan bara ett par gånger i veckan i 8 veckor efter det.
Fick med mej en nål hem i blogg syfte :)

Backstabbing!

Nog om nålar och min tant-fungerande rygg.

Carro Pont tog en massa fantastiskt fina kort som jag fick låna till bloggen.
Jag fattar inte varför vissa får så bra kort medan andra.. Ja, vi låter det vara osagt vilka, men vissa får helt enkelt inte till det. Mej inkluderat. Och den som klämde fram mej. Nämner inga namn :)

                                                              Fotograf- Caroline Pont                    
                                          http://iloapp.stallcrescam.se/blog/hastarna?Mobile

Precis innan start

Starten

Pax på banan

Tripp trapp trull.
Ingrid-Strax. Anna-Sheila. Jag-Paxzina

Anna Lundholm - Itz Sheila
Också 5 årigt sto som skötte sej galant.

Paxe Smask

Som jag nämde ovan så är vissa människor inte födda med kamera scills.
Men herregud vad roligt det kan bli.
Dett kort är taget av min mamma och jag har skrattat så jag tjuter åt detta fruktansvärt hemska kort.
Paxzina ser okej ut. Men kolla in min OCH veterinärens ben! Vad har vi bägge druckit ur för flaska, och med vilket innehåll, är frågan..
Jag ser ju ut som en galning!
Att jag överhuvudtaget tillåts befatta mej med vanligt folk, är för mej obegripligt..

Klicka på bilden för mer skrämmande effekt..

Nåväl, vad är väl en bal på loftet..
Imorrn, hoppträning med Hero.
Denna gången ska jag inte glömma att be mamma ta några, förmodligen bedrövliga, bild bevis :)

Rock On!

4 kommentarer:

Fia Öryd sa...

Oj! va sugen jag blev på Distans, jag har gården full med kandidater så...vad väntar jag på? ;o) Adeeba tösen får nog bli min distanskuse i framtiden hon är ju två år idag så henne hinner jag ju jobba upp med åren (och mig med, du vet Gröna Backa tanten närmar ju sig 40 ;o))Killarna är ju också goda kandidater, den ena i alla fall om man tittar stammen :o).
Vad roligt Emma att du kämpar på nu och att du får "lön för mödan" fina kusar o vovve har du också // Gröna Backa Fia

Emma sa...

Fia! Självklart ska du prova på denna fantastiska sport! Man fattar itne hur roligt det är förrän man gjort sin första tävling. Finns ju Prova På ritter som är på 2 mil. Det klarar ju vilken häst OCH vilken ryttare som helst.
Och 40 år är ju guld åldern för detta!
Så vad väntar du på :)
Hälsa Kent, och resten av familjen.
Kram!

Sofia och Bandy sa...

Grattis till godkänd ritt med Paxzina! Jag blir ju inte nådigt sugen på att starta när jag ser alla härliga bilder....!!

Emelie sa...

Hej Emma, tycker det är jättekul att läsa din blogg även om vi inte setts på 10 år nu (jisses), Rider fortfarande själv men Misse föredrar att ta sig fram bockande, så får se hur länge jag står ut, ser ingen bra lösning på problemet just nu =/
Lycka till med tävlandet , ska följa dina framgångar ;) Kram från Emelie (i Stockholm)