Bloggbild

Bloggbild

fredag 8 april 2011

Hoppträningen igen

Har varit lite off.
Gick och blev ordentligt sjuk. Eller det kanska va att ta i. Är ju bara förkyld. Fast när jag är sjuk, då är jag näst intill döende! Precis som en kille :)
Jag är som en man på många sätt. Eller dom flesta sätt skulle jag nog våga påstå.
Jag gillar grova och hemska skämt.
Gillar mans prylar som snabba båtar, bilar, dock inte motorcyklar. Kör som en man, alltså kör jag bra..
Gillar kill musik, sk hårdare rock, MEN man ska höra vad dom sjunger. Inte vrål och gap alltså. Jag måste ju kunna yla med när jag kör bil och det är inte så lätt när dom sjunger som demoner.
Jag är nog lite mer generös med kropps luft än många andra fina flickor. Och pojkar oxå för den delen..
Jag är starkare än någon tjej jag känner. Och starkare i benen än nån jag träffat, inklusive killar.
Jag svär värre än en borstbindare och använder könsord så jag skrämmer sjömän..
Jag jobbar med ett yrke som dom flesta tjejer inte skulle fixa en dag för det luktar och kliar.
Jag äter som en hel flock med vargar tillsammans.
Jag gillar inte shopping och att gå i affärer.
Jag tycker förhållanden ska vara utan tjaffs, ältande, intriger och dramatik.
Ja, listan kan göras lång..
Gubbarna på mitt jobb brukar säga att "man möjligtvis kan missta mej för en tjej om jag sitter still och håller käften"..


Men för att bruda upp tillvaron lite, så gillar jag lila och rosa.
Jag gillar förutom hård rock, endel 14-is musik som Brittan Spears, Beyonce, Lady Gaga osv.
Jag ÄLSKAR twilight filmerna.
Jag sätter hjärtan i min facebook status när det handlar om mina hästar och min hund.
Jag äger några sommar klänningar (!?!) och kan allt se ut som en kicka om någon spacklar upp mej, trycker ner mej en party blåsa och sätter skor med klack på mej :)


Fast nu va det ju inte det jag skulle skriva om.
Hopp träningen i Tisdags va det ju!
Eva är verkligen helt underbar. Hon ser verkligen till individen och jag va lite rädd att hon, som många hopp och dressyr ryttare, har vissa fördommar mot araber.
Men inte hon. Hon anpassar träningen, ut efter ATT han är arab.
Låt mej förklara.
Vi tränade först på låga hinder på volt och skulle trava och galoppera över dessa tre utan att tappa formen på hästen.
Sen skulle vi ge oss på en så kallad 5½ kombination.
Jennie sa att det är de roligaste kombinationen man kan hoppa eftersom man mer eller mindre bara åker med och låter hästen hoppa själv.
Jag provade tre gånger med Hero, jag kom över men det flöt inte och gick lite knackigt lixom.
Eva kallade in mej till mitten och förklarade att man fick använda lite andra metoder för en sån häst som jag har. (Alltså araber)
Nästa försök skulle jag, efter hinder kombinationens slut, driva honom det värsta jag kunde och tok galloppera tills ridhuset tog slut.
Jag såg nu väldigt skeptisk ut för man vet ju hur ridhus policyn ser ut och där ingår INTE race i full fräs..
Sagt och gjort.
Efter första gången på detta vis va det som en polett trilla ner.
Andra gången flöt det bättre, föjlt av fullt ös igen, för att sedan vända upp, sakta ner till trav och göra ett tredje försök där han bjöd till och vi tog oss över nästintill perfekt!!
Eva förstog precis vad som behövdes!
Och som jag tidigare nämt så är ju Hero som en hund, man belönar honom med att, ja just! Rejsa!

Härliga, fina Hero, va helt genom svett. Medan dom andra hästarna knappt va berörda fast dom hoppade nästan 1 meter högre hinder än oss.

Efter träningen stoppade vi in dom i transporten och åkte glada och nöjda hem igen.
Den här gången åkte vi tillsammans med Dema och Jennie. Svarta Dema är så duktig och så elegant och vacker när hon hoppar :)

Hel nöjd med lektionen, farmförallt med Eva. Hon växte ännu mer i mina ögon.
Mamma tog lite bilder men den här gången kan jag inte skylla på henne att bilderna blev dåliga.
Det är helt enkelt kameran som är totalt piss.

Hero skrittar innan vi sätter igång.


Trav över bommar i volt utan att tappa formen.

Galopp över låga hinder på volt med samma syfte,
att behålla formen och styrkan på alla ben.


Ser verkligen fram emot nästa veckas träning.
Hoppas bara det blir på tisdag för annars vet ej sjutton om jag kan vara med.
Ska ju tävla 8 mil, på Sämsholmsritten på Lördagen.

Nej, nu ska jag gå och vara lite sjuk igen i soffan.

C ya :)

3 kommentarer:

Emma Persson sa...

Visst var det du som hade Argentina? Har bestämt för mig att hon trivdes alldeles utomordentligt hos dig, å nu förstår jag ju varför. Hade hon varit människa å haft en blogg hade hon beskrivit sig själv precis likadant! =)

Emma sa...

Ja, det va jag som hade Argentina hemma i två omgångar när Veronica ägde henne.
Hon är verkligen något alldeles extra, lilla Agge.
Vi ses kanske en sväng på Sämsholm, för du skulle dit med den nya killen va?
Lycka till :)

Emma sa...

Ja, jag kommer till Sämsholm och ska rida 40CR med den nye så det hoppas jag vi gör. =)