Bloggbild

Bloggbild

lördag 12 mars 2011

Förhårdnader på skinkorna?

Lördag..
Eftersom jag jobbar, numera varje lördag, blir det som vilken vardag som helst, fast skillnaden är den där sköna känslan i kroppen när man vet att man kan sova lite extra dagen efter.
Jobbade alltså på förmiddagen, kom hem till kalas god mat som stog serverad på bordet, sov en super power nap på 15 minuter prick, och stack sedan till stallet.
Calle har, när det börjar närma sej varmare klimat, börjat påpeka lite smått att han faktiskt är villig att följa med nu igen. Han har ju som sagt legat i ide hela vintern och lyfter knappt på huvudet när man åker hemmifrån.
Eftersom jag ska börja ha med mej kameran, i blogg syfte, och hade den i handen tog jag en kort på honom.
Han har ju blivit bättre på bild alltså..

Dagens Calle :)

Ingrid sötisen hade mockat åt mej när jag kom till stallet så det va bara att hämta dagens rid häst, vilket idag va Paxen, och ge sej iväg.
Hero gick ett bra, halv långt och snabbt pass igår och ska få gå en riktig långis imorrn.
Pax brunstar och betér sej lite halv märkligt mot sin hag kamrat och bästa kompis, Strax.
Hon föl tuggar lixom och slickar och naffsar honom i rumpan. Han kan nog inte bry sej mindre till hennes stora besvikelse..

Pax innan ridturen

Red en bra sväng på 1,7 mil. Jag och Ingrid hittade den förra veckan och mätte upp den med hennes forerunner och den innehåller allt man kan önska av en bra och varierad runda. Asfalt, grusväg, skogsväg, långa raksträckor för galopp intervall träning, kurvig och kullig grusväg i skog, en trä bro, två bil broar, samhälle, skog och åkrar.
Hästar finns det överallt i dessa trakter men just en häst lägger man på minnet för den är så himla fin.
En P.R.E, tror vi att det måste vara. Ser ut som en sago häst.
Gör ju visserligen mina med.. Paxen ser ut som en sago-prinsess-mini-häst, och Hero som en sago-älg.
Men den här ser ut som en enhörning. Är bara hornet som saknas.


Den kommer verkligen inte till sin rätt på bilden men ska ta bättre fram igenom

En sak har jag funderat på.. Med tanke på hur många timmar jag spenderar i sadeln och med tanke på hur öm jag mer eller mindre jämt är i bakdelen så kan man ju undra om man kan få förhårdnader på skinkorna?
Man kan ju få det under fötterna, i händerna och till och med på knäna, för just det har jag börjat få på senaste tiden genom jobbet
Alltså borde man kunna få det på sitt-köttet.
Jag ligger ju rätt pyrt till om så är fallet.
Emma "järn-stjärten" Svanäng.. Det vore nått det!!
Ha ha!

Nej, nu har jag inte tid med det här längre. Har dessutom en hård trä stol vid datorn och vid ovanstående nämnt bekymmer inser ni nog problemet :D

Rock On!
(vilket numera kan ha fler betydelser)

Inga kommentarer: