Bloggbild

Bloggbild

tisdag 29 mars 2011

Suck...

Skratta eller gråta?
Ska iväg på hopp träning ikväll. Åkte SOM TUR VA ut till stallet lite tidigare och hittar ler-monstret El Skito i hagen..
Orkade inte börja kämpa och hosta och försöka rykta. Så jag duschade av honom och ställde in honom..

Helgen har varit lugn annars.
Inga avtrillningar, tå trampningar eller danska skallar :)
Har hittat en helt underbar sadel till ridbane aktiviteter eftersom jag inte kan hoppa i min bomlösa.
Provade ett par och hittade sedan en som hängde och dammade i sadelkammaren. Det visade sej vara Jennies och den va såååå härlig. Man blir väldigt kräsen när man är van med sin sköna, perfekta distans sadel.
Den va sådär härligt använd och mjuk och efter lite puts va den som ny.
Snälla Jennie lät mej köpa den av henne och så va det ett problem mindre :)

Har tränat på banan med Hero och ny/gamla sadeln, fredag, lördag och söndag.
Fredag, markarbete och dressyr. Han är sådär förtjust i det kan jag säga.
Ställde upp en hindre och älgade över.

Lördag; dressyr och hopp träning. Ställde upp en kombination och tog oss över.
Jag har en princip när det gäller hästar. Dom måste alltid tycka det är roligt. När han hoppade med flyt över hindren så la jag av. Även fast vi bara varit på banan i 20 min. Lägger man av när det går bra så tröttnar dom inte och vet att gott arbete belönas.

Söndag; Markarbete och dressyr igen. Tänkte hoppa men orkade inte släpa ut hindrena igen..
På förmiddagen red jag, Paxen, Ingrid och Strax, våran 1,7 runda som är så himla bra. Vi pinade på i bra fart och tar den åt andra hållet än när vi hittade den, så går den svagt uppför hela tiden.
Mycket bra träning.

Mellan Pax-skumpa-rumpningen och Hero-harvandet så va jag hemma och kollade klart på Seabiscuit.
Så himla bra film!!
Fattar inte varför jag missat den..
Om hästar, galopp, att vinna och att aldrig aldrig ge upp, mot alla odds.
Den kan jag varmt rekomendera!

När solen skiner så vaknar Calle. Han glider in i vardagsrummet och sitter och solar i solskenet som lyser in genom fönstret.
Detta kort är på Calle, sol badar'n och i bakgrunden på tv:n ser ni den unge Red Pollard (en jockey) från filmen Seabiscuit.


Nepp, nu ska jag äta och leta upp lite anständiga kläder till ikväll.
Blir spännande att se hur det går att lasta i Ingrids transport. Hon har nämligen ingen ramp utan dom måste kliva på, men det ska nog gå bra :)
Träningen däremot, kan gå precis hur som helst.
Återkommer imorrn.

Peace Out!

Inga kommentarer: