Bloggbild

Bloggbild

lördag 26 mars 2011

Min rygg?

Jag har senaste tiden känt att jag har problem och ont i ryggen.
Har gnällt om det tidigare här på bloggen.
Beror förmodligen på att jag fick nya arbetsuppgifter efter nyår, och jag dagligen nu jobbar på knä med ryggen böjd.
Jag är inte ung längre helt enkelt.. Inte gammal men inte pur ung.

Va på sjukhuset där läkaren utbrister "jag förstår att du har ont". Musklerna i ländryggen va spända som fiol strängar, trots avslappnat läge.
Det betydde att det va något som inte stog rätt till i ryggraden, så musklerna över ansträngt sej för att bära upp ryggen.
Sjukgymnastik 3 dagar i veckan och faktiskt ordinerad att fortästta med ridningen. Det är bra för ryggen. Puh, i kvadrat för vad skulle jag gjort annars? Skjutit mej?!
Nog om det.

I torsdags kväll va jag och Mathias inne i stan och kollade på när Jennie i stallet hade hopp träning för Eva Franzén.
Jag funderar nämligen på "hoppa på" detta (hö hö) och bestämde mej igår för att göra det. Eva verkade vara jätte duktig och kunde sin sak, fast med tanke på att hon tidigare varit ridskole chef för brundsberg, mariestads ridklubb alltså, så borde hon ju kunna en hel del. Hon jobbar mycket med markarbete på rätt sätt och hon anpassar träningen efter individen.
Klockrent!
Den tar vi , sa polisen! :)
Ingrid hakar på hon med, oxå najs! :D
Nu måste jag bara fixa en sadel fort som attan. och smörja upp hopp och dressyr gång järnen lite innan dess.

Jag tog några fruktansvärt sopiga kort som jag skäms så mycket över att jag knappt vågar visa det.
Kom ihåg att det är helhets bilden ni ska titta efter. Hur Eva ställt upp hindren osv.



Jag måste verkligen arbeta mer på mina paparazzi skills alltså..
Jennies mamma, däremot, tog ett jättefint kort på Jennie och henns Dema, eller Demonia som hon heter egentligen.

klicka på bilden och lägg märke till jonet på läktaren..

Dema är verkligen svart. Så elegant! Och så himla härlig för den hästen gillar verkligen livet.
Det bästa va när hon efter en hinder kombination sprakade tre gånger bakut och brallade loss.
Ett tecken på hur roligt hon tycker det är.
Alla älskar glada hästar!

Gjorde ett snabb pass med Paxen på torsdag förmiddagen. 1,7 mil, mest galopp och skritt. Solen stekte och hon va så svettig att det skvätte när hon skakade på huvudet.
Fast hon hade torkat till vi kom tillbaka till stallet igen.

Spännande tider.
Tävling till helgen som kommer, tur att det bara är en CR40, med min rygg.
Hero en T80 på Sämsholms ritten den 16:e.
Regelbunden "gympa" träning, både för Hero och för mej. Har pratat så länge om att träna ryggen och nu är jag tvungen. Tummen ur alltså.
Väntar på roliga och VÄLDIGT behövliga grejer. En lila Coolback pad, en ny VetCheck och en Garmin Forerunner 305 :D :D.
Gps klockan man får på köpet från tidningen I Form, funkar inte förresten. Tappar mottagning hela tiden. FAST den va lila och så himla fin.

Nu, skräckfilm och soffmys.

Makt! ★

3 kommentarer:

Sofia och Bandy sa...

...du har ju även en otroligt duktig, pedagogisk och bra tränare i Tidan - www.jennyk.se :-)
Henne tränar jag och Bandy både dressyr och lite hoppning för!

Fia Öryd sa...

Hej Emma! Varför har du inte berättat om din blogg? grr..;) är så kul att följa kusarna som varit hos oss. Hero känner jag knappt igen han har blivit så vit :) söt liten tjeja du skaffat, fuxen. Vi jobbar på med våra unghästar, har inga föl i år förutom våran orangea helpolska som vi leasat ut lilla magen på men som får bo o föla hemma.
Vi har ju två häftiga 1-års killar och ett 1-års sto nu som har börjat kräva sitt också så jag är glad över att vi valde att inte betäcka nåt själva.

Många kramar från oss på Gröna Backa

Mats Rosén sa...

Jo visst börjar man bli gammal det känner jag också. Bruten handled och allmänt ont överallt numera :-)

Garmin är ett bra köp, har haft den i 2 år och inte ångrat det en sekund

krya på ryggen :-)

/Mats