Bloggbild

Bloggbild

torsdag 10 mars 2011

Piss väder

Sådär, nu har jag nog kommit i ordnig med min blogg.
Va ute och red på Paxen idag i regn rusket. FY!
Alla klagar på den långa vintern men det har iallfall varit bra ridväder.
Kallt och fruset och vägarna har varit perfekta bara man broddar ordentligt och klär sej varmt.
Vet inte hur många timmar och mil jag spenderat i sadeln denna vintern.
Skritt, skritt och åter skritt.
I år kom jag på den briljanta idén att lyssna på ljödböcker när jag rider.
Det har tagit vinter träningen till helt andra nivåer kan jag lova!

En anna rolig händelse för detta året är att jag fått en super kanon trevlig stall och rid kompis som även hon sysslar med distans.
Så himla roligt att ha någon att ventilera tankar och planer med, inte bara vad det gäller ridningen ;).
Hon har verkligen gjort allt så mycket roligare!

Åter till regn rusket..
Hade gärnat stannat inne idag efter jobbet men träningen går före.
Lilla Paxzina bekommer det inte alls utan hon skuttar på lika glatt som vanligt i snålblåsten och is regnet.
Calle är fortfarnade kvar i ide stadiet.
Han lixom sover jämt på vinterhalvåret.
Vill inte gå ut alls och man får släpa ut honom för han ska göra sina behov.
Frusnare varelse får man nog leta efter :)

Skickar med en bild från en helt fantastisk fin vinterdag för nån månad sen.
Tagen från ryggen på lilla fröken röd förstås!




Nu ska jag käka och sen som vanligt somna framför tv:n till något program jag inte kommer hinna se slutet på.

Rock On!

1 kommentar:

Sirie sa...

Härligt att höra att Pax inte bryr sig om dåligt väder :P he he!

Känner igen de där med att hunden inte vill gå ut.. Bonzen här hemma är lika dan, sover heeeela dagarna..